josefinolovisa

Mysteriet på Bökeberg...

Kategori: Lovisa

Ja, vem är den skyldige?
Någon har uppenbarligen gått in i vår sadelkammare och tagit alla Lads godisar utom 3... Vem kan det vara.....? Min första tanke var att det varit möss där. Det finns inte en chans i världen att de äter typ sådär 150 godisar på en natt och inte lämnar ett spår efter sig?
Min andra tanke var Lad. Han kanske har rymt på natten, låst upp och gått in i vår sadelkammare. Tryckt ner mulen i min burk men inte lyckats få tag i dom sista 3 godisarna... Sedan backat tillbaka till sin box och stängt den som ingenting...? Inte så trovärdigt, eller? Han är ju alltid väääldigt hungrig...
Min tredje tanke var min bloggkompanjon Josef... Hon hade gått in och tagit dom för att skoja med mig? Inte så trovärdigt det heller eftersom hon höll på att kissa på sig när jag sa det till henne. " säger du inte till på klassrådet så gör jag det, det här är ett fall för en detektiv som jag!" Nej, det är alltså inte mössen, Josef eller Lad.
Det måste alltså vara någon som kan vår kod som var där mellan lördag efermiddag och söndag morgon. Domdomdom, mysteriet forsätter. Om du är skyldig, hör av dig till mig genast. Lad bölar jättemycket! Han är sååååå sugen på godis!
På tal om något annat(HAHAHAHAHAHA) så bytte Lojdemannen box idag! Han kan nu inte gräva till Kina längre. Dessutom fick han komma in till en mycket mysigt stall som jag hoppas han trivs i! Dressyrlektion idag för Karin med hack! Lad var stark men fin och karin tyckte att jag skulle fortsätta rida honom på det ibland på hennes lektioner. Puss på Laaaaaad<3
& glöm inte att Baskjir hästar kan SPRINGA över kullersten.
PUUUUUUUUUUUUUUUSS
ps
DET RYKTAS OM ATT EN VIDEO HAR KOMMIT UPP PÅ BLOGGEN. VÄRD ATT SE!

Kommentarer

  • jessica andersson säger:

    Jag kan dela med mig av mitt hästgodis till lilla LAAAAD tills mysteriet är löst.... hm vi får intervjua hela skolan + ROKKA!<3

    2010-11-15 | 21:00:46
    Bloggadress: http://jessiejump.blogg.se/

Kommentera inlägget här: