josefinolovisa

Drumlin Lad

Kategori: Lovisa

Om Josefin berättar om sin lilla ponny så får jag väl också göra det!

Innan jag fick Lad hade jag en underbar ponny vid namn Kilbarry Precious. Berry som han kallas, såldes till en gullig tjej i Trollhättan. Berry är en riktigt söt ponny, extremt fin i dressyren. Men jag ville hoppa högre klasser så jag valde att gå vidare och sälja honom.
Detta är Berry, fina underbara Berry!

Vi hade kvar Berry under tiden vi letade ny. Vi kände då ingen press eftersom vi hade en fin ponny som vi inte hade bråttom med att bli av med. Efter 18 ponnysar kändes det hopplöst...
Mamma ringde på en annons som var några månader gammal. Vi tänkte att ponnyn nog var såld men vi ringer på denna också, annars så behåller vi Berry. Ponnyn var inte såld, vi skulle prova honom. fredagen den 15 maj.
Lad kom in i ridhuset med knopp i pannluggen. Mamma var inte jätteövertygad om att detta var ponnyn för oss men jag hoppades! Han började hoppa och mamma tyckte genast att han var mer intressant.
Vi fick hem honom på prov på söndagen den 17 maj. På torsdagen den 21 blev han min. Under provtiden hade jag tränat för min tränare med honom. Hon tvekade inte en sekund på honom.
Lad trivdes nog bra hos mig och vi började tävla tillsammans! Första tävlingen gick riktigt bra! En vinst och en tredjeplats. Och det bara fortsatte... Lad var min nya guldklimp!
Här har vi lille Lad!

Jag och Lad har tävlat upp till LA i hoppning. I våras tävlade vi även division 1, för Malmö Ridklubb. Dessutom odlar jag pannlugg på honom! Jag har alltid ÄLSKAT pannlugg och när han visades i knopp tänkte vi att han nog inte har så mycket. Men det har han och jag älskar den =D
Lite fler bilder på LOJJJD



Drumlin Lad
född 2001
Imp Irland

Kommentarer


Kommentera inlägget här: