josefinolovisa

Gilbert Grape

Kategori: Josefin

Jag och mamma började leta efter en d ponny till mig i Augusti 2007 efter att vi varit uppe och tittat på stallplats på Ledholmen. Vi åkte runt i Skåne och provred en hel del ponnyer innan vi i Oktober hittade en stickelhårig ponny uppe i Helsingborg, Ekeby som vi åkte och tittade på. Detta var då Gilbert. Vi provred honom en gång hemma där han bodde innan och då tyckte jag om honom i stallet och så han var rolig och hade verkligen en egen personlighet. När jag red gick det sådär han testade lite och ville inte fatta galopp. Men vi bestämde oss för att åka och provrida honom en gång till. Då körde vi honom till Skromberga Ryttarförening så red jag där på utebanan och lite i ridhuset. Då fäste både jag och mamma oss ordentligt vid honom så vi bestämde oss för att köpa honom! Den 28 Oktober besiktigades han och vi skrev på papperna, sedan kördes han hem till Ledholmen.


Innan han kom hem till oss | Andra dagen i hagen | Jag och Gilbert i Nov.? 07

I början red vi mest på travbanan och lite små rundor i skogen. På vintern fick han rätt mycket vila och sen när det blev vår började han testa lite, han backade och tramsade sig men efter ett par gånger vann jag över honom och sen tröttnade han på det.

Vi började också träna lite hoppning för Emelie Sjöberg och den 6 April startade vi vår första tävling en LD på Burlövs ryttarförening. jag tror vi fick 2 stopp och en rivning och lite tidsfel så blev väl totalt 20 fel eller något men vi var bara glada att vi tagit oss dit och att vi inte vägrat ut oss haha!

Sen så flöt det på bara, vi började lära känna varandra lite mer och vi tävlade lite LD och sen en klubbtävling i Dalby där vi hoppade 80 och 90, sen startade vi vår första lokala LC i Lund med 1 vägran - också supernöjda haha!


Första tävlingen April -08 | Dalby klubbtävling 80/90 cm | Lokal Lund, deb. LC

Vi började efter ett tag träna för Erling Johansson i Granelundshallen/Flyinge Ryttarförening. Under den tiden utvecklades jag och Gilbert grymt mycket tillsammans! Vi tävlade också med mångs felfria rundor även om tiderna oftast inte räckte till placering. I Maj 2009 hade vi dock en liten svacka och vägrade ut oss i en LC på Lomma Ridklubb.. Men sedan vände det och den sommaren tog jag fättävlans märket för Ted Velander och sedan startade jag och Gilbert en debutant fälttävlan den 19 September, med helt okej resultat.


Innan första Erling träningen | Terrängträning för Ted Velander | Deb. Fälttävlan Tågarp

Vi tävlade lite vanlig hoppning under hösten och den 31 Oktober kom vi 4a i en LC+5 i Skabersjö. Den 21 November debuterade vi LB i Granelunds hallen/Flyinge Ryttarförening och gick dubbelnolla, utanför placering. Efter det fick Gilbert en lång hoppvila innan vi började träna för Catrin Lindh i februari. Det gick bra och den 14 Mars VANN vi en LC på Torns Ryttarförening! Mycket glada då haha. Den 18 Februari hoppade vi en LC och en LB, Eslövs Ryttarförening. I LC kom vi 4a men i LB hoppade jag utan Gilbert om vi säger så haha...


4a LC Skabersjö | Vinst LC Torns Ryttarförening | Hoppning hemma i somras

Sen har det bara rullat på och vi tog det mest lungt denna sommaren och sen den 22 Augusti flyttade vi honom till Bökeberg där han nu står.



Gilbert Grape

född 1998
Svensk ridponny

Kommentarer


Kommentera inlägget här: