josefinolovisa

Djessie the djur

Kategori: Lovisa

Jag heter Lovisa Hansson och går på Sveriges ridgymnasium! Jag driver denna bloggen tillsammans med en klasskompis vid namn JoseF. Oj, just det! Jag har ju redan berättat detta... Har kommit av mig lite om man säger så, förlåt kära bloggläsare! Skärpning på HÖG nivå LovICE.

Idag var det hoppning med min kära ponny! Han är en fin ponny som hoppade otroligt fint! Red utan sporrar idag, hoppade bara lite men han är så fin utan sporrar! Kanske ska strunta i dem när jag hoppar också? Jag vet inte, känns som ett stöd ifall något skulle hända... Inte för att jag vet vad eftersom min kära ponny för det mesta är väldigt lydig men ändå! Detta är ett stort problem i mitt lilla liv... Nog pratat om det heheheeh

Ni undrar kanske varför jag bara hoppeloppade lite idag? Jo, för Lad'N var på cup i helgen! Följande resultat:
Warm up: Felfri och rosett, pigg ponny
Kval 1: Felfri fas 1, petar första bommen i fas två, svänger nämligen honom i luften... Kände att jag var tvungen att satsa eftersom jag red tidigt och visste inte hur de andra skulle rida. Det hade nog tyvärr räckt att nolla, det är alltid lätt att vara efterklok! Han var iallafall SVINpigg i denna klass, helt sjukt! Kunde knappt styra honom på hacket men han är glad och då är jag också glad!
Kval 2, söndag: Lika pigg idag också, rättare sagt crazy.... Haha söte Lad'N! Nollar hela banan klockrent fram till sista i grunden... Han är på väg över när han tappar fäste och bakbenen slirar in i hindert... Alltså "kraschar" hela hindert och vi får fyra fel med oss... Lite surt men han var iallafall lika cool som vanligt och skiter i det nästa gång jag rider an det! När jag kommer ut från banan är han lerig upp till haserna och till och med brevid svansen på rumpan! Stackars lille panni!
Final, söndag: Kom till B-final. Låg bäst till... Hade jag inte petat bommen dagen innan hade jag varit i A-final. Menmen det var bara att köra! Kanska ändå var bra med tanke på vad som hände i klassen innan... Han går iallafall in och nollar fas ett. Känns lite trött i kroppen men fortfarande pigg i huvudet. Sen i fas två får han med sig två (!!!!hahahahah!!!) bommar. Har aldrig hänt förr. Lite nonchalant och lite trött. Aja, nästan alla stannade i denna klassen så han var väldigt duktig som orkade och det räcker till en andraplats! Klapp på duktig ponny som varit fin hela helgen!
Älskade fina bästis<3

Nog pratat om hestar. Idag har DjessieDjump roat mig hela dagen. Harlig tjaj hahahahahah. Kärlek till denna Djessie the Djumptjej<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: