josefinolovisa

schabrak och serre snack

Kategori: Josefin

Har jobbat från halv åtta till två, sen åkte jag och mamma nästan direkt iväg till My One/Media Markt, Willys och sist Böke. Red ut med Sessan i sommarhagarna, lite miljöträning för henne då det både var läskiga får, höbalar, gräsklippare och traktorer på vägen dit. När jag ridit och arbetat henne en stund i sommarhagarna var hon riktigt fin, lite spänd men arbetade ändå bra. Galoppen kändes jättebra idag! Satt och tänkte på det när jag red, så lyckligt lottad jag är ändå. Att få rida en sån fin häst varje dag och att ha en mamma som alltid ställer upp för mig (pappa med för den delen). Ibland får man omvärdera i sina tankar vad som egentligen är värt att bry sig om i livet, och jag har faktiskt kommit fram till vad jag ska bry mig om hädanefter. Lite serre snack såhär mitt i allt, men det behövs ibland.

Och en sak som jag faktisk tycker är värt att ägna mina tankar åt är vad jag ska köpa för schabrak haha... Har bestämt mig för att köpa ett till lite dyrare och bättre schabrak snart, har ju mitt HL som jag älskar men tycker Sessan kan få ett nytt faktiskt. Tittade på lite olika idag på My One, det som jag gillar mest är Kingslands. Har funderat lite på John Withakers men tyckte det ena var för tunt och det med sammet gillar jag icke. Kingslands har precis sån våffelundersida som jag gillar och det är lagom tjockt, det är mer vinrött än klarrött men gillar faktikskt den färgen.


Dock såg det ju riktigt fult ut på första bilden, den andra bilden gör färgen lite mer rättvisa kanske. Den högra bilden är från Svensk Ridsport AB.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: