josefinolovisa

Someone like you

Kategori: Lovisa

Kärlek till denna underbara ♥
 
Idag har jag haft sommarlov på riktigt. Så skönt och såååå mysigt! Fikade, eller lunchade med vårt lilla gäng på förmiddagen. Vi återförenades liksom, jag, CC, djuret och Jossan. Mysigt men det blev bara en kortis för CC fortsatte sin resa till Värmland direkt. Det var i alla fall underbart att träffa henne och hon är bara så bra!!
 
Sen åkte jag hem, bytte om för att åka ut till min fina Mackis som glatt kom fram till mig i hagen! Han stod längst bort och småtravade fram till mig, gulle!! Skrittade typ en timme på långa tyglar i skogen. Mysig runda med en glad ponny, kan det bli bättre? Nä, tror faktiskt inte det. Djuret var i stallet samtidigt som jag (nej inte Mackan, haha utan Jessica som hon egentligen heter. Konstigt det kändes att skriva Jessica, hon är och kommer förbli vårt djur alltid) och vi hade roligt som man alltid har på Böke liksom! 
 
Just det!! Har tävlat i helgen! Glömde blogga igår så ni kan få resultat idag istället!! :) Var i Flyinge och red en p90. Dressyren och hoppningen gick i lördags och terrängen var igår. Skönt med uppdelat faktiskt! Då hinner hästarna vila ut ordentligt och tagga ännu mer! Mackan var sååååååå fin, som vanligt hihi :) Dressyren gick jättebra! Han var superfin men jag red honom något samlat, alltså skulle jag ridit lite mer framåt och då fått ett bättre "flyt" i travprogrammet. Galoppen var helt a-a-amazing! Många åttor och fina ord om Mackis på protokollet! Vi fick 64,7 procent vilket är toppenbra! 
Hoppningen var låg och tråkig men han var fin och vi var felfria! Låg femma ut inför söndagens terräng, tre placerade. Vi åkte direkt och gick banan på lördagen när vi var klara så hade vi det gjort inför söndagen! Myyycket lättare bana än i Öveds men ändå rolig!
 
Igår var det då dags för terrängen och när jag väl kom upp på Mackan taggade han verkligen! Han var PIGG och kändes väldigt fräsch! Felfria på hinder och inom tiden, wiiiie! Klapp på finaste panni!♥ Vi slutade trea, alltså fick vi med oss en placering hem som bonus! Åhh vilken ponny....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: