josefinolovisa

Määäääsk

Kategori: Lovisa

Förlåt för dåligt bloggande, har inte hunnit. (läs inte orkat) Var i alla fall hoppträning i onsdags. Panni var mycket fin, hoppade superduper! Han ska dock få vila restan av veckan eftersom han varit så frusen och till följd av det lite spänd. Dock kände jag inte av det alls när vi hoppade men han är förtjänt av vila ändå! Imorgon har jag stalltjänst, extra kul när man får ta bussen halv sju för att vara på böke en timme för tidigt. Mums... Jaja, vad gör man inte för dessa hestar! Bussarna på helgen, speciellt på morgonen är helt sjuka. Jag menar där går en med typ fyra timmars mellanrum...? Och jag äger inte ens ett busskort... Får nog skaffa det snart så att chaffisarna inte dödar mig. (Dom gillar nämligen inte betalkort...)

Här om dagen hahaah, världens roligaste sak hände. När jag hoppar av 141an på södervärn så kommer buss tre som går hem till mig precis när jag stiger av! MUMS sa jag då. Men eftersom klockan var över åtta, ja jag kom hem sent den dagen haha, så hade mitt busskort gått ut. Jag skickar en sån "smsbiljett" även om jag vet att det inte funkar i min mobil. Det står liksom bara "skickar" i typ fem minuter sen så säger den "det gick inte att skicka". I vilket fall som helst så brukar det funka och chaffisarna säger bara att man ska gå på, dom brukar inte ens kolla på mobilen.  Så var dock inte fallet denna gången. Han bara" du får stå här tills den funkar". och ni ska veta att bussen var full, alla hörde vad han sa. Han hade typ värsta föreläsningen om att det inte ska ta sån tid att få biljetten och blablabla. Som en ängel sänd från himlen sitter där en kille bakom chaffisen. Han frågar om jag är barn och bara " jag betalar till dig". Alltså tack kära påg, du räddade min kväll!

Inte nog med det, jag missade bussen i Svedala hem till Malmö med TVÅ minuter.  Fick vänta i snöstorm i en halvtimme. Som tur är lever jag än, inte ens i närheten av att dö.
Men nu borde jag verkligen slute skriva, känner hur tråkig jag blev nu.

Och Josefin. I can be your hero baby, I can kiss away the pain OHYEEEEEEE
Hoppas ni har det riktigt kul utan mig. Det önskar jag er verkligen. Tack och hej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: