josefinolovisa

GALET

Kategori:

Igår var det terräng på Övedskloster som gällde! Var övertaggad,speedad och nervös vilket resulterade i att jag iprincip inte sov överhuvudtaget på natten... Jaja, kände inte av det särskilt mycket och mackan var också taggad så vad gör det...? Vi debuterade i alla fall regional p90.
 
Dressyren gick i alla fall jättebra! Var ju första gången för oss på det programmet med lite svårare dressyr än vad vi har ridit innan. (Även om vi bara startat tilsammans tre gånger tidigare) Mackan var jättefin! Vi fick 63,8 procent och jag var jättenöjd. Programmet motsvarar ungefär LA :)
 
Efter dressyren låg vi typ femma..? I klassen var det 16 startande, 4 placerade. Sen var det dags för hoppning och OMG vad pigg och glad Mackan blev. Han var pigg innan också men nu tände han till väldigt mycket. Vi nollade och gjorde min finaste runda hitintills. Säger bara MUMS så fin han var och vilket flyt vi fick! Denna nollan gjorde att vi klättrade upp på en tredjeplats och där hamnade vi alltså ut i terrängen. 
 
Sjukt lång väntan innan terrängen började, jag red dressyren 8.15 och gick ut i terrängen 15.06. Jag var nervös ut om man säger så... Banan var tuff, väldigt kuperad och betydligt längre än vad jag ridit tidigare. Hinderna blev ju såklart också högre än i p80 men det var mer längden där skillnaden kändes. Mackan kändes ändå på hugget och var mycket fin! Han bara klipper hinderna, tittar överhuvudtaget inte. Klapp på panni som kom in felfri på hinder. Åhhh så fin han var! Fick 4,4 tidsfel då jag missbedömt tiden lite. Kunde absolut manat på honom men han kändes trött efter en ganska tuff bana så i slutet fick han gå i det tempot han själv ville! Jag är ju inget proffs på fälttävlan men enligt min bedömning var nog banan rätt tuff trots allt eftersom alla utom två red ungefär 15 sekunder för sakta... Jaja, inget proffs så vet inte men så var det enligt min bedömning! :)
 
På detta resultat slutade vi tvåa! Helt galet! Fjärde gången fina pannin gör det! Går rätt in i p90 och placerar sig! Han var bara sååå fin och han blev överlycklig att få komma in på prisutdelning (som han alltid blir... GALEN)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: