josefinolovisa

diagnostiserad

Kategori: Josefin

Var på ett trevligt... läkarbesök i måndags kväll pga mitt extrema halsont. Jag var lite nervös för är aldrig hos doktorn (hahaaaa). Först fick jag och mamma berätta min anamnes (satsigt ord) och sen fick jag ta ett hemskt blodprov i fingret (grät lite, mesig jag vet). Och baaaaambaaambambam, jag hade körtelfeber! Förvånande resultat eftersom jag utbytt mängder med saliv (uhhee) med en som redan är smittad under några veckor.

För att vara lite seriös så suger det verkligen. Mår icke bra alls och kan ju se framemot någon vecka av feber och sådär och sedan månader av ''extrem'' trötthet. Även lite oklart om jag får rida eller inte nu under den första tiden och någon elkuhål (sprit(e) ska jag helst inte förtära (satsigt ord 2). Med andra ord ska man ligga i sin säng, alternativ soffa eller vad man föredrar och leka halvt medvetslös. Undeeeerbart! Vet inte heller när jag kommer kunna jobba igen, och pluggandet blir bara dåligt när min hjärna går i typ - 10 km i timmen.

Blir lite deppig när jag missade studiebesöket med klassen till Flyinge och Breeders idag. Medans klassis satt och kollade på massa fina hästar låg jag hemma i soffan och dreglade, gurglade smärtstillande, drack panodil och kollade på gamla avsnitt av House.

Saknar min älskade Sessan så jag inte vet vad jag ska göra. Känns bättre dock när jag vet att hon säkerligen blir bra omhändertagen på Böke men jag måste ju få mysa med min hästiiis. Att tävlingsplanerna blir lagda på is är ju också bara tråkigt, men så länge ingen är döende ska man inte klaga för mycket.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: