josefinolovisa

Distriktmästerskap

Kategori:

Hej fina bloggis!
 
Idag har Mackan (återigen) levererat följande:
 
Red alltså en regional p90 idag i dagstorp. Min sista fälttävlan någonsin på ponny, sååååå vemodigt...
Det var dessutom distriktmästerskap (Skånemästerskap) i alla klasser och min klass var alltså den högsta som gick idag :)
 
Mackii var som vanligt vääldigt fin idag. Dressyren var fin, faktisk jättefin om jag tänker efter. Rundan var taktfull och jag fick så himla fint flyt på en extremt lydig ponny. Får mitt resultat och hör och häpna 73,33 %! Känns så himla kul att få credit nu på sista terrängen eftersom jag hela tiden vetat att han kan gå på sååå mycket hörge procent än vad han faktisk gjort. (Även om han aldrig gått på dåliga. Haha eller jo på SM men det var ju ett skämt hur den domaren dömde... Detta kändes alltså som en rejäl revansch!) Han är bara så fin att rida på och jag visste att han får höga procent om jag bara sätter allt som det ska. Vi lyckades idag och vi hade högst procent av alla på hela dagen! Åhhhhh så himla glad. Fick dessutom en nia i protokollet. En upptagning i galoppen och det är ju Mackans glänsmoment. LOOOOVE hans galopp ♥ 
Kolla vår nia!!!!
 
Hoppningen kändes han lite trött i. Han brukar ju vanligtvis vara såååå taggad när han kommer in på banan men idag var han lite trött och ställde sig som han skulle "kissa". Red på honom och störde honom inte en enda gång på hela banan. Han hoppade såhäääär fint då men just till sista hindert får jag för mig att nu, nu ska jag nog korta honom lite. Och vad tror ni vi gör? Petar ner hindert såklart... Ahhh så störigt men kan inte klandra honom! Mitt fel och klapp på ponny som sköter själv. Vi ledde alltså efter dressyren men detta pet gjorde att vi låg trea ut i terrängen. 
 
Macki var lite mer på hugget till terrängen (även om han var fin i hoppningen också!!) och jag var taggad! Om jag var felfri slutade jag ju sämst trea och hade då chans till medalj på själva DM också! Mackan är fräsch hela rundan och tyckte det var kuuuul! Felfri och placerad! Blev tvåa i klassen och alltså tvåa på det individuella DM också!! ♥ Åhhh är så himla glad. Detta betyder ju att han är en av Skånes bästa terrängponny! Och att jag fick bästa dressyren på hela dagen var ju bara såååååå kul! 
 
Vilket slut på ponnytiden! Alltså denna ponny ställer alltid upp.Tack för allt världens bästa Mackiiii, utan dig är jag ingenting. 
 
Vi hade även bildat ett litet allianslag i lag DM som gick samtidigt och kallade oss för Team Mix. (alla red för olika klubbar). Det gick sådär för laget. Vi hade inget flyt men alla var duktiga och kämpade på bra! Jag är i alla fall såklart otroligt nöjd med min och Mackans insats och jag tycker att tjejerna i laget också ska vara nöjda! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: